مجوز
تبلیغات
کد خبر : 991 تاریخ انتشار : 18 آوریل 2023

پایگاه خبری آریاسینما: تیری فرمو، مدیر جشنواره فیلم کن، از تصمیم خود مبنی بر انتخاب فیلم «ژان دو باری» با بازی «جانی دپ» در نقش لویی پانزدهم، به عنوان فیلم افتتاحیه دفاع کرد.

به گزارش آریاسینما و به نقل از ایسنا، «ژان دو باری» به کارگردانی «مایون» یک فیلم زندگی‌نامه‌ای از زن معروف قرن هجدهم است که در سال ۱۷۹۳ در جریان انقلاب فرانسه اعدام شد. «تیری فرمو» در گفتگو با ورایتی گفت که انتخاب این فیلم با بازی «جانی دپ» یک “انتخاب بحث برانگیز” نیست و افزود: «اگر جانی دپ از کار منع می شد، شرایط متفاوت بود اما اینطور نیست. ما فقط یک چیز را می دانیم، سیستم قضایی وجود دارد و من فکر می کنم او برنده پرونده حقوقی شده است.»

«جانی دپ» در دعوای حقوقی با همسر سابقش «امبر هرد» که در آن هر دو متهم به افترا علیه دیگری بودند، تا حد زیادی پیروز شد. در پایان دادگاه، دپ در سه مورد موفق بود و بیش از ۱۰ میلیون دلار غرامت دریافت کرد، در حالی که هرد در یک مورد موفق بود و ۲ میلیون دلار غرامت به او تعلق گرفت. درخواست دادگاه تجدیدنظر از سوی دو طرف پس از توافق آنها برای حل و فصل پرونده لغو شد. با این حال، شهرت دپ پس از شکایت در مورد تاکتیک‌های مورد استفاده وکلای او به شدت آسیب دیده است.

«تیری فرمو» همچنین گفت که شکایت «ادوی پلنل» روزنامه‌نگار برجسته فرانسوی علیه «مایون» کارگردان و بازیگر فیلم «ژان دو باری» تأثیری بر حضور فیلم در کن نخواهد داشت. خبرگزاری فرانسه در گزارش فاش کرد که ««ادوی پلن» مدعی است که «مایون» در ماه فوریه در رستورانی در پاریس به او حمله کرده است اما مدیر باسابقه جشنواره کن معتقد است این موضوع هیچ ربطی به جشنواره ندارد، به خصوص این که ما پس از اعلام فیلم «ژان دو باری» برای افتتاح کن، از وجود این شکایت مطلع شدیم.

فرمو همچنین به سوالی درباره فیلم جدید «وودی آلن»، فیلمسازی که علیرغم جنجال‌های جاری پیرامونش در ایالات متحده، همواره مورد حمایت کن قرار گرفته است، اما فیلم جدیدش در کن حاضر نیست، در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو گفت: «علیرغم دیدن فیلم جدید آلن که یک فیلم جنایی عاشقانه فرانسوی زبان به نام «Coup de Chance» را برای کن انتخاب نکرده ایم، چرا که می‌دانیم که اگر فیلم او در کن نمایش داده شود، جنجال بر علیه فیلم او و فیلم های دیگر آغاز می شود. با این حال، «فرمو» گفت که فیلم در میان کاندیدهای حضور در کن نبوده و این نشان می دهد که ساخته جدید «وودی آلن» یا به اندازه کافی خوب نبوده یا به احتمال زیاد به موقع آماده نمی‌شود.

فیلم‌های «وودی آلن» مرتبا در کن ظاهر شده‌اند، آخرین بار در سال ۲۰۱۶ کمدی «کافه سوسایتی» با بازی «جسی آیزنبرگ» در کن رونمایی شد. با این حال، این کارگردان همچنان یک چهره نه چندان محبوب در صنعت سینما و جاهای دیگر است و قرارداد این کارگردان آمریکایی با استودیو آمازون برای ساخت چهار فیلم در سال ۲۰۱۸ به دلیل توجه مجدد به اتهامات دخترخوانده‌اش «دیلن فارو»، مبنی بر سوء استفاده جنسی از او، لغو شد با این حال «آلن» همیشه این ادعاها را رد کرده است و تحقیق بدون هیچ اتهامی علیه او مختومه شد.

کتاب خاطرات «وودی آلن» نیز متعاقباً توسط انتشارات هَچت لغو شد، اما سرانجام توسط انتشارات دیگری در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. تاکنون چهره‌های قابل توجهی از جمله «اسکارلت یوهانسون»، «خاویر باردم» و «الک بالدوین» از آلن دفاع کرده‌اند، در حالی که «کیت وینسلت»، «ربکا هال» و «کالین فرث» از جمله افرادی هستند که اعلام کردند دیگر با او کار نخواهند کرد.

مدیر جشنواره کن همچنین گفت که فیلم جدید دیگر فیلمساز جنجالی یعنی «رومن پولانسکی» را ندیده است.

«پولانسکی» که در حال حاضر بر روی یک کمدی به نام «قصر» با بازی «فانی آردانت» و «جان کلیز» کار می کند و همچنان مقیم فرانسه است، زیرا این کشور از استرداد او به دلیل حکم قضایی معوقه ایالات متحده به دلیل فرار از دادگاهی که در آن او به دلیل تجاوز قانونی به یک دختر ۱۳ ساله محکوم شده بود، خودداری می کند. پولانسکی در سال ۲۰۱۸ از آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک اخراج شد و اعطای جایزه بهترین کارگردانی او در جوایز سزار فرانسه در سال ۲۰۲۰ به خاطر درام «یک افسر و یک جاسوس»، حواشی فراوانی ایجاد کرد. پولانسکی آخرین بار در سال ۲۰۱۳ با درام«ونوس در خز » در کن ظاهر شده بود.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ می سال ۲۰۲۳ (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) برگزار می‌شود.

50 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :