مجوز
تبلیغات
کد خبر : 823 تاریخ انتشار : 6 فوریه 2023

پایگاه خبری آریاسینما: آواتار ۲ حالا با گذر از فروش فیلم تایتانیک سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما نام گرفته است. با این حساب جمیز کامرون با فروش آواتار ۲ توانست رکورد تایتانیک فیلم دیگر خود را بزند.

به گزارش آریاسینما و به نقل از تسنیم، فیلم «آواتار: راه آب» در فروش خارج از آمریکا ۱ میلیارد و ۵۳۸ میلیون دلار و در فروش جهانی ۲ میلیارد و ۱۷۴ میلیون دلار  فروش کرد و در جایگاه بالاتر از «تایتانیک» به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار گرفت. با این حساب تنها دو فیلم «آواتار» و «انتقام‌جویان: آخر بازی» در مقابل این فیلم قرار دارد.

پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «آوتار ۲» تا امروز چین با ۲۴۰٫۶ میلیون دلار، فرانسه با ۱۴۱٫۵ میلیون دلار، آلمان با ۱۳۰٫۷ میلیون دلار، کره با ۱۰۵٫۵ میلیون دلار و بریتانیا با ۸۸٫۲ میلیون دلار بوده‌اند.

البته این فیلم در اکران داخلی آمریکا، «آواتار: راه آب» دهمین فیلم است که بعد از «جهان ژوراسیک» (در رتبه نهم با ۶۵۳ میلیون دلار)، «تایتانیک» (در رتبه هشتم با ۶۵۹ میلیون دلار) و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (در رتبه هفتم با ۶۷۸ میلیون دلار) است.

این فیلم در هفته قبل با فروش نزدیک به ۱۱ میلیون دلاری، جایگاه نخست جدول فروش سینماهای آمریکا خداحافظی کرد و جای خود را به فیلم «در کابین را بزن» با ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار داد. آواتار ۲ در جایگاه دوم نیز قرار نگرفت و به عنوان سومین فیلم باکس آفیس عنوان شد.

دومین فیلم پرفروش هفته قبل سینماهای آمریکا، «۸۰ برای برادی» است که ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخت.

فیلم «پاتان» با بازی «شاهرخ خان» نیز کماکان به رکوردشکنی ادامه می‌دهد و به پرفروش‌ترین فیلم بالیوودی تاریخ در سراسر دنیا به جز چین تبدیل شده است. این فیلم تا شنبه این هفته به اولین فیلم هندی بدل شد که در هند به فروش ۴۹ میلیون دلاری می‌رسید. «پاتان» در ایالات متحده تا روز شنبه به ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسیده و اولین فیلم هندی ۳ میلیون پوندی در بریتانیا نام گرفته است.

65 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :