مجوز
تبلیغات
کد خبر : 817 تاریخ انتشار : 31 ژانویه 2023

پایگاه خبری آریاسینما: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر پیام خود را صادر کرد.

به گزارش آریاسینما و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم فجر، در پیام محمد مهدی اسماعیلی آمده است: «با شما اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان پرشمار سینمای ایران که سرمایۀ اجتماعی بی‌بدیلی هستید، پیمان بسته بودیم تا به عنوان خادمان فرهنگ و هنر و در سال‌هایی که بار سنگین مسئولیت را بر دوش داریم، نهایت تلاش خود را برای بسط عادلانه فرصت‌های فرهنگی و گفتمان معنوی و اخلاقی منبعث از انقلاب اسلامی در متن تولیدات سینمای ایران به کار گیریم. اینک مفتخریم که در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر به همت بلند سینماگران باورمند به ارزش‌های انسانی و آرمان‌های اسلامی، گلچینی از تولیدات سینمای ایران، در معرض نگاه و قضاوت مردم قرار گرفته است تا آن‌ها را در روایت هنرمندانه خود از قصه‌هایی پرشور و حکایت‌هایی دیدنی و شنیدنی سهیم و شریک سازند.

سینمای ایران در مسیر تجربه‌ها و آزمون و خطاهای بسیار، اینک همسو با سیاست‌های کلان فرهنگی هنری کشور، ضمن پاسداشت گوهر آزاداندیشی و حفظ تنوع به جلوه‌گاهی از ایجاد امید در دل مردم، نمایش اسوه‌ها و قهرمانان ملی در عرصه‌های مختلف تبدیل شده است.

در روزهای پرفراز و نشیب سینمای ایران، در گوشه و کنار کشور صدها فیلم بلند، کوتاه و مستند تولید شد تا سینماگران ایرانی شاهدی صادق برای زمانۀ خویش باشند و مسئولیت‌های اجتماعی خود را از یاد نبرند. برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه و مستند و اینک فجر در ابعاد ملی و بین‌المللی گواه ظرفیت سترگ سینمای ایران برای همراهی با مردم است. در آغاز بهار سینمای ایران، بخشی از این کارنامه به پیشگاه ملت شریف ایران در ضیافت نور و صدا و به وسعت ایران بزرگ تقدیم می‌شود تا توانایی‌های هنری فرزندان این سرزمین، سبب تابش نور امید و دلگرمی در آن‌ها شود.

با تجدیدنظر صورت گرفته، بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر مجدداً در کنار بخش ملی آن قرار گرفت تا جذابیت‌های جشنواره دوچندان شود و امکانی برای مقایسه توانمندی سینماگران ایرانی با همتایان خارجی فراهم شود و زمینه تعامل سینمای ایران با سینمای دیگر کشورها فراهم شود.

ادغام دو بخش مجزاشده جشنواره فیلم فجر معنایی جز این ندارد که بخش‌های ملی و جهانی جشنواره از این پس همانند دو بال قدرتمند می‌توانند شعاع پیام‌ها و اندیشۀ پنهان و پیدای فیلمسازان را به واسطۀ فیلم‌های منتخب وسعت دهند.

همانند ادوار گذشته کاروان جشنواره چهل و یکم از مراکز همۀ استان‌های کشور عبور خواهد کرد تا از ارمغان سینمای ایران و تازه‌های آن با حضور و مشارکت همدلانه مردم رونمایی شود و موج شورانگیز و مهیج جشنواره در سینماهای پایتخت محدود نماند.

مردم شریف و هنرمندان عزیز ایران، مقدم شما را در جشنواره فیلم فجر که همانا جشن بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر است، صمیمانه گرامی می‌دارم.»

59 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :