مجوز
تبلیغات
کد خبر : 735 تاریخ انتشار : 7 ژانویه 2023

پایگاه خبری آریاسینما: «حنیف قریشی» رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس گفته است که پس از زمین خوردن در شهر رم، ممکن است دیگر هرگز نتواند راه برود یا از قلم استفاده کند.

به گزارش آریاسینما و به نقل از اسکرین، این نویسنده و فیملنامه‌نویس پاکستانی- انگلیسی پس از زمین خوردن در ایتالیا، از پائیز هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در شهر رم قرار دارد و به گفته خودش دیگر توان راه رفتن و یا در دست گرفتن قلم را ندارد.

قریشی با بیان این که شرایط کنونی‌اش تحقیرکننده و باری بر دوش دیگران است گفته ستون فقرات خود را عمل کرده و در اسرع وقت فیزیوتراپی و توانبخشی را آغاز خواهد کرد.

این رمان‌نویس ضمن تشکر از پزشکان و پرستاران بیمارستان به خاطر مراقبت فوق‌العاده‌شان، از خوانندگان خود پرسید که آیا هیچ یک از آنها سخت افزار و نرم افزاری با کمک صوتی می‌شناسند که به او اجازه دهد بنویسد و دوباره شروع به کار کند و به نوعی به بقیه عمرش را ادامه دهد.

«حنیف قریشی» نخستین بار در سال ۱۹۸۵ برای فیلمنامه نامزد اسکار فیلم «رختشویخانه زیبای من» به کارگردانی «استیون فریرز» که درباره یک مرد جوان پاکستانی-بریتانیایی است، مورد تحسین بین‌المللی قرار گرفت.

او نگارش هفت رمان شامل «بودای حومه‌نشینان» برنده جایزه ادبی ویتبرد، «عشق سال‌های غم»، «انتهای خط زندگی»، «جذب کردن حرارت»، «سرزمین مادری»، «حومه» و «خط مرزی» و همچنین تعدادی داستان کوتاه، مقاله، نمایشنامه و فیلمنامه را در کارنامه دارد.

(منبع: ایسنا)

64 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :