مجوز
تبلیغات
کد خبر : 683 تاریخ انتشار : 28 دسامبر 2022

پایگاه خبری آریاسینما: بعد از حذف برنامه‌های مهمی مثل «خندوانه»، «دورهمی»، «عصرجدید» و «کتاب‌باز» و کنار گذاشته شدن مجری‌های مطرح از تلویزیون، همه منتظر بودند ببینند تلویزیون در شب یلدا به عنوان اولین رویداد مهم در دوره جدید چه خواهد کرد و چه مجری‌هایی روی آنتن خواهد فرستاد. انتقادها از وضعیت ویژه‌برنامه شب یلدای تلویزیون حتی به رسانه‌های اصولگرا و مجری‌های با سابقه تلویززیون هم رسید. در تازه‌ترین اظهارنظر، هرمز شجاعی‌مهر از بی‌اخلاقی و بی‌سوادی مجریان تلویززیون گلایه کرده است.

به گزارش آریاسینما و به نقل از فیلم‌نیوز، بعد از حواشی شوخی عجیب سامان گوران با ابوالفضل پورعرب در ویژه‌برنامه شب یلدای شبکه پنج، رسانه‌های مختلف نسبت به این شیوه برنامه‌سازی معترض شدند. هرمز شجاعی‌مهر یکی از مجریان باسابقه و ثابت برنامه سیمای خانواده شبکه یک هم از پایین بودن سواد و تحصیلات و شعور اجتماعی برخی مجریان گلایه کرد.

شجاعی‌مهر در گفت‌وگو با خبرآنلاین در این باره توضیح داده: «مجری باید فرد باسواد و تحصیلکرده‌ای باشد، اینکه می‌گویم سواد، یعنی شعور اجتماعی داشته باشد. متاسفانه در حال حاضر مرزی وجود ندارد که مشخص کند، حد شوخی، مزاح و تمسخر کجاست. این شعوری که از آن صحبت می‌کنیم تعریفی ندارد و کاملا به خود فرد مرتبط است.»

او گفته: «فرد اگر اخلاقیات و شعور را مدنظر قرار دهد، هر حرفی که دهانش می‌آید را به زبان نمی‌آورد و رعایت می‌کند که مقابل میلیون‌ها خانواده این حرف را می‌گوید. افرادی که با خانواده یا حتی تنها نشسته‌اند و تلویزیون را نگاه می‌کنند، قطعا چهارچوب‌هایی را مدنظر دارند، آن وقت یک مجری بدون هیچ پایگاه اجتماعی شروع به گفتن یک سری از مسائل می‌کند که حتی برای مهمان برنامه که کنارش نشسته غیرقابل قبول است.»

درباره ضعف اجرای مجریان جدید تلویزیون بارها نقدهایی منتشر شده و تاکید شده که هرکسی نمی‌تواند مجری برنامه باشد. حالا شجاعی‌مهر هم این مسئله را تحت عنوان «شخصیت اجرا» مطرح کرده و توضیح داده: « صرف اینکه فرد به یک زمینه تسلط دارد، نمی‌تواند مقابل دوربین بایستد و اظهار نظر کند. فرد اجرا کننده باید مجموعه‌ای از اخلاق، ادب، شعور، سواد و رعایت جزییات باشد. باید به او یاد دهند، کلاسی برایش برگزار کنند تا شخصیت اجرا را یاد بگیرد.»

از آنجا که اکثر انتقادها علاوه بر ضعف محتوایی برنامه‌های شب یلدا، روی مقوله بی‌ادبی سامان گوران روی آنتن زنده متمرکز شده، شجاعی‌مهر هم به این مسئله واکنش نشان داده. منتها گفته: « من اگر جای آقای پورعرب بودم سکوت می‌کردم؛ چون معتقدم جواب ابلهان خاموشی است. آدم باید در مقابل حرف ناحق یا بی‌ارزش سکوت کند.»

104 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :