مجوز
تبلیغات
کد خبر : 520 تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2022

پایگاه خبری آریاسینما: هزینه بالای آواتار ۲ و تأثیرات منفی کرونا بر سینما کاری کرده که کارگردان این فیلم برای فروش مناسب و سودهی به جایگاه چهارم یا پنجم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما فکر کند.

به گزارش آریاسینما و به نقل از تسنیم، فیلم «آواتار: راه آب» که قسمت دوم مجموعه سینمایی آواتار است، در ۱۶ دسامبر اکران خود را آغاز می‌کند. فیلمی که قسمت اولش با بودجه ۲۳۷ میلیون دلاری توانست نزدیک به ۳ میلیارد دلار در جهان فروش داشته باشد.

اما بودجه قسمت دوم چقدر است و چه قدر این فیلم باید فروش کند تا ضرر نکند؟

اینگونه که ورایتی گزارش کرده، خبرهای اولیه حاکی از آن است که بودجه تولید به تنهایی حدود ۲۵۰ میلیون دلار بوده است، اما جیمز کامرون کارگردان هنوز مایل به ارائه آمار دقیق نیست. تنها پاسخی که کامرون در مورد بودجه دنباله در پاسخ به سوال مجله GQ این بود: “خیلی لعنتی گران است.”

او این موضوع را به درستی پیش‌بینی کرده بود زیرا ظاهرا کامرون به مدیران دیزنی و استودیو قرن بیستم گفته بود که بودجه دنباله‌اش آنقدر زیاد است که «بدترین مورد تجاری در تاریخ سینما» خواهد شد.

کارگردان «ترمیناتور» و «تایتانیک» که این فیلم‌ها نیز در زمان خود بسیار پرهزینه بوده‌اند، طبق برآوردهای خودش به مدیران دیزنی و قرن بیستم گفته که برای اینکه به سود برسید و هزینه فیلم جبران شود، «شما باید سومین یا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ را داشته باشید که امکان دارد باز هم بی‌سود و زیان برای شما تمام شود».

57 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :