مجوز
تبلیغات
کد خبر : 385 تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2022

پایگاه خبری آریاسینما: رضا فیاضی، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در عین حالی که اعتراض و بازگو کردن مطالبات مردمی را امری طبیعی و بحق می‌داند، بر حفظ تمامیت ارضی کشور نیز تاکید دارد.

به گزارش آریاسینما، این بازیگر همچنین نقش سازمان صداوسیما را در آرام کردن اوضاع مملکت، اساسی و مهم می‌داند.

رضا فیاضی – هنرمند تلویزیون، تئاتر و سینما – در گفت‌وگویی با ایسنا درباره اینکه به عنوان یک هنرمند و شهروند ایرانی چقدر بر حفظ تمامیت ارضی کشور در شرایط نا آرام جامعه تاکید دارد، در عین حالی که حق اعتراض مردمی نیز به رسمیت شناخته شود، اظهاراتی بیان کرد.

وی گفت: مطالبات مردم و تمام مشکلاتی مثل گشت ارشاد، مسائلی که برای خانم‌ها پیش آمده، بحث گرانی و تورم و سایر مشکلات این جامعه واقعا بحق است و اعتراض حق مردم است و هیچ کدام از آنها را رد نمی‌کنم. طبیعتا ما هم نمی‌توانیم در برابر این مشکلات بی‌تفاوت باشیم. آرزو می‌کنم مردم در شرایط درست‌تری زندگی کنند.

فیاضی سپس به حادثه متروپل اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در پی ماجرای متروپل متاسفانه خیلی معطلی به بار آوردند و مردم را سردرگم کردند، یا همین نظر پزشکی قانونی در پی درگذشت دختر جوان که پس از ۱۵ روز دو روز گذشته اعلام شد. اگر همان زمان یک عذرخواهی می‌کردند، شاید ماجرا جمع می‌شد و مردم آرام می‌شدند اما متاسفانه در پی جریان‌هایی مثل متروپل یا همین پزشکی قانونی آنقدر کش دادند تا مردم را عصبی کردند.

او در عین حال تاکید کرد: ما کشورمان را دوست داریم و هیچ دلمان نمی‌خواهد شبکه‌هایی مثل بی بی سی یا کشورهای بیگانه برای ما تصمیم بگیرند و مردم ما را تحریک کنند و قطعا می‌دانیم که آنها خیرخواه ما نیستند. من شخصا اعتقاد دارم که ایران اینترنشنال هدفش دفاع از کشور ما نیست. آنها فقط قصد سوء استفاده دارند اما در اینجا صداوسیمای ما وظیفه دارد با بصیرت پیش برود و مطالبات مردم را انعکاس بدهد. چه اشکالی دارد مشکلات خانم‌ها، مردم، گرانی و هر چیزی که ما از آن رنج می‌بریم در صداوسیمای ما کارشناسی شود، بیان شود و مردم انتقاد و اعتراض خود را بیان کنند؟

فیاضی تصریح کرد: هیچ‌کس از مردم کشور خودمان دشمن این مملکت نیست اما اعتراض حق مردم است و باید طاقت شنیدنش را داشته باشیم. مردم باید مطالبات خود را بگویند. مگر ما انقلاب نکردیم؟ خود من زمان انقلاب دانشجوی جوانی بودم و کم شعار نداده‌ام، آنقدر دویده‌ام برای همین انقلاب اما الان در سن و سالی قرار داریم که سعی می‌کنیم با تدبیر به اینگونه ماجراها نگاه کنیم. احساساتی نشویم که بعدها نتوانیم پاسخگو باشیم.

این هنرمند همچنین خاطرنشان کرد: ما جنگ را تجربه کرده‌ایم. دوست نداریم مردم کشورمان ناآرام باشند. ما طی این سال‌ها مشکلات زیادی در این مملکت اعم از بی‌آبی، مشکلات معیشتی و اقتصادی و بسیاری از مشکلات دیگر را تحمل کرده‌ایم و نمی‌توانیم اکنون نسبت به اینگونه قضایا بی‌تفاوت باشیم. به نظرم درست‌ترین راه در این شرایط این است که حداقل صداوسیمای ما مطالبات مردم را بیان کند و این حق را به مردم بدهد که اعتراضاتشان را راحت بگویند.

وی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو درباره دیداری که اخیرا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به مشهد با هنرمندان پیشکسوت داشت، به ذکر نکاتی پرداخت.

او توضیح داد: در پی انتشار عکس‌های هنرمندان که با وزیر ارشاد دیدار داشتند، برخوردهای ناشایستی و توهین‌های تندی به ما شد و عکس‌العمل بیرونی خوبی نداشت. حتی به ما گفتند از وزیر ارشاد پول گرفته‌اید تا در این مراسم شرکت کنید؛ در حالی که داستان از این قرار است که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت ۱۰ سال است که دایر شده و من به همراه هنرمندانی چون جمشید جهان‌زاده، جلیل فرجاد، اصغر همت و خیلی از دوستان هنرمندم که در این سفر بودیم، عضو این مؤسسه هستیم. ضمن اینکه برنامه سفرشان همیشه طی این‌ ۱۰ سال برقرار بوده است. ما برای جذب هزینه‌های این سفرها و تامین مالی مؤسسه بعضا باید یک‌سری مسؤولانی را که بودجه‌ای در اختیارشان است دعوت کنیم تا مشکلات مؤسسه را حل کنند. ما در سفر آخر چند روز اخیر به مشهد رفتیم و آقای وزیر ارشاد خودش برای دیدن ما به مشهد آمد و حتی در سخنرانی‌اش هم تاکید کرد که در خدمت هنرمندان پیشکسوت هستیم.

وی ادامه داد: بعد از انتشار عکس‌ها خیلی‌ها به من گفتند باید از مردم معترض دفاع می‌کردید یا حضور پیدا نمی‌کردید اما من می‌خواهم بگویم هدفمند جلو رفتیم و به همراه خانم فرزانه نشاط‌خواه برای آزادی آن دسته از بچه‌های سینما و تئاتر کشورمان که بی‌گناه دستگیر شده‌اند، رفتیم و با وزیر ارشاد صحبت کردیم که ایشان هم گفت در حال پیگیری هستند تا حتما رسیدگی کنند. هدف ما اول آزادی دوستانمان و دوم تامین مالی مؤسسه بود. توضیح این ماجراها برای مردم سخت است، چون واقعا از خیلی چیزها خبر ندارند. چرا باید قضاوت کنند؟ من هنرمند چه صنمی با یک وزیر دارم. من همانی هستم که از کار کودک شروع کردم و تا الان پیش رفتم و یک زندگی معمولی دارم. نه وامی گرفته‌ام و نه ویلایی خریده‌ام. اگر هم رفتیم و چک و چانه زدیم، فقط به‌خاطر مؤسسه‌ای بوده است که چندصد هنرمند پیشکسوت را پوشش می‌دهد. اصلا همین سفر قرار بود پنج ماه پیش باشد اما به‌خاطر شرایط کرونا و یک‌سری مشکلات دیگر عقب افتاد و طی چند روز گذشته انجام شد.

رضا فیاضی در پایان بار دیگر تاکید کرد: لازم دانستم این توضیحات را بدهم تا موضوع برای آنهایی که اشتباه قضاوت کردند روشن شود. من ویدئویی از خودم آماده کردم که منتشر کنم اما بخاطر شرایط اینترنت نتوانستم آن را در فضای مجازی بگذارم. اکنون این صحبت‌ها را انجام داده‌ام تا قضیه روشن شود.

74 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :