مجوز
تبلیغات
کد خبر : 283 تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2022

پایگاه خبری آریاسینما: علی عطشانی می‌گوید که علت فروش پایین “سلفی با دموکراسی” عدم آماده بودن نسخه‌های اکران فیلمش در شهرستان‌ها بوده است. وی همچنین اعلام آمادگی کرد تجربه‌های تولید و اکران در اروپا و آمریکا را به فعالان سینمایی داخلی انتقال دهد.

به گزارش آریاسینما و به نقل از تسنیم، علی عطشانی کارگردان سینما درباره فروش فیلم خود “سلفی با دموکراسی” که نسبت به فیلم‌های دیگر از رقم بالایی برخوردار نبوده توضیح داد: در برخی از صفحات شبکه‌های اجتماعی به غلط گفته شده که فیلم ما در گیشه شکست خورده و نتوانسته با فیلم‌های دیگر رقابت کند. اما واقعیت این است که اگر منتقدان به سایت سمفا مراجعه کنند متوجه فاصله زیاد فیلم من با فیلم‌های دیگر در تعداد سالن و سانس خواهند شد.

وی توضیح داد: اصولاً پروسه اکران در ایران جدای از بحث تبلیغات با ارسال نسخه DCP‌ به سینماهای تهران و شهرستان‌ها ممکن می‌شود. زمانی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با من تماس گرفتند گفتند که فیلم شما برای اکران آماده است و همین هفته می‌شود اکران شود؛ آیا فیلم را اکران می‌کنید؟ من دو راه بیشتر نداشتم یکی اینکه باتوجه به اینکه بعد از مدت‌ها تعطیلی سینماها مردم به سینما آمده‌اند و با وجود اینکه تراکم فیلم‌ها بالا است فیلم را اکران کنم و دیگر اینکه باز منتظر باشم تا زمان اکران دیگری را انتخاب کنم که معلوم نبود چه زمانی و چه شرایطی داشته باشد. برای همین با اینکه از شرایط و سرنوشت اکران در حالت فعلی اطمینان خاطر نداشتم قبول کردم که فیلم را اکران کنم.

کارگردان “پارادیس” با بیان اینکه هر فیلمی مخاطب خود را دارد و این فیلم نیز مخاطبین خود را پیدا کرده است گفت: نکته مهم در خصوص فروش فیلم ما عدم ارسال نسخه‌های DCP‌ به شهرستان‌ها بود. وقتی که قرار شد فیلم اکران شود نسخه‌ها برای شهرستان‌ها آماده نبود و برای همین نزدیک به دو هفته ما اصلاً در غیر از تهران اکران نداشتیم. اکران‌های شهرستان‌های ما به‌تازگی آغاز شده است و برای همین هر روز شاهد افزایش تعداد سالن و سینمای فیلم هستیم که در روند فروش تأثیر روشنی گذاشته است.

او با اشاره به اینکه “سلفی با دموکراسی” هفته اول اکران تنها ۲۲ سانس داشته است گفت که علاوه بر مشکل عدم ارسال نسخه‌ها به شهرستان‌ها ما با تعطیلات ایام ارتحال امام (ره) روبرو بودیم. همچنین مشکلات اقتصادی و گرانی بلیت بر روند کاهش مخاطب در سینما نیز اثرگذار بوده است. از سوی دیگر تازه نامه بررسی تیزر فیلم ما در صداوسیما به دست مسئولین رسیده است که امیدوارم با نمایش آن موافقت شود. با این همه در حال حاضر شاهد بهتر شدن فروش فیلم هستم و امیدوارم در روزهای آتی فروش فیلم بالا رود.

کارگردان “دموکراسی در روز روشن” درباره تجربه فیلمسازی در خارج از کشور بیان کرد: تجربه‌های بسیار خوبی چه در زمینه تولید و چه در اکران در اروپا و آمریکا پیدا کرده‌ام که حاضرم با کمال میل آنها را در اختیار فیلمسازان، هنرمندان و مدیران سینمایی قرار بدهم. کارکردن در خارج از کشور بیشتر به‌خاطر موضوعات فیلمنامه‌های من است. مثلاً همین فیلمی که به‌تازگی ساخت آن را تمام کرده‌ام یعنی “لوتریا” درباره یک ایرانی است که از مسیر مکزیک به آمریکا می‌رود یا فیلم جدید من که قرار است به‌زودی فیلمبردای آن را شروع کنم “ستاره ها بدون تاریکی نمی‌درخشند” اصلاً درباره یک آمریکایی است. البته برخی از مشکلات و محدودیت‌ها نیز تا حدی باعث شده است که به فیلمسازی در خارج روبیاورم اما تمام عشق و علاقه من ایران و فیلمسازی در وطنم است.

سینما , فیلم , اخبار اکران ,

این فیلمساز در پاسخ به این سوال که آیا حضور ممتد در خارج از کشور درحالی که فیلم‌تان در ایران اکران می‌شود، منجر به فاصله‌ مردم از شما نمی‌‌شود گفت: من خودم را مدیون مردم ایران می‌دانم که با خریدن تک تک بلیت‌هایشان به‌جایی رسیدم که می‌توانم در خارج از ایران نیز کار کنم و فیلم اکران کنم. قرار نیست اینجا بمانم و برنگردم تنها برای اضافه کردن بر تجاربم در سینما به خارج از کشور آمدم.

عطشانی ادامه داد: بدون شک اگر در ایران باشم به صنعت سینمای کشورم و به افزایش سرمایه کاری و تولید کار و اشتغال کمک می‌کنم و همان‌طور که گفتم عاشق این هستم که در کشور خودم فیلم بسازم. برخی از مسائل در جریان ساخت فیلم و اکران در کشورم نیز در حضورم در خارج بی‌اثر نبوده است اما این پروسه‌ای است که طی می‌شود و برای فیمسازی به کشورم بازمی‌گردم.

120 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :