مجوز
تبلیغات
کد خبر : 1968 تاریخ انتشار : 13 مارس 2024

پایگاه خبری آریاسینما: مراسم اسکار ۲۰۲۴ با ۱۹.۵ میلیون بیننده آمریکایی با افزایش چهار درصدی مخاطبان همراه شده است.

به گزارش آریاسینما و به نقل از ایسنا، مراسم اسکار ۲۰۲۴ به پربیننده‌ترین مراسم آکادمی از سال ۲۰۲۰ تبدیل شد تا سومین سال متوالی رشد بینندگان مراسم اسکار پس از بحران کرونا نیز رقم بخورد.

اما در حالی که بیندگان مراسم اسکار نسبت به نتیجه ۱۸.۸ میلیونی سال ۲۰۲۳ افزایش داشت، شمار مخاطبان این جوایز سینمایی در بازه سنی مهم ۱۸ تا ۴۹ سال ۵ درصد کاهش مخاطبان داشته است.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار که با اجرای مجدد «جیمی کیمل» برگزار شد، یک ساعت زودتر از حد معمول شروع شد که یک استراتژی برای تقویت بینندگان این رویداد در نظر گرفته شده بود.

تعداد مخاطبان مراسم اسکار پس از رسیدن به بیش از ۴۳ میلیون بیننده در سال ۲۰۱۴، زمانی که «۱۲ سال بردگی» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد، روند نزولی به خود گرفت.

در مراسم اسکار ۲۰۲۴، فیلم زندگینامه «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان هفت جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این فیلم که تابستان گذشته بیش از ۹۵۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت، پرفروش‌ترین برنده اسکار بهترین فیلم از زمان «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» در سال ۲۰۰۴ است.

در حالی که پرفروش‌ترین فیلم سال گذشته میلادی یعنی «باربی» تنها یک جایزه برای بهترین آهنگ اورجینال به دست آورد، حضور آن در طول شب اسکار با نمایش تصاویری از این فیلم و اجرای دو آهنگ احساس شد که یکی از آهنگ‌ها توسط «رایان گاسلینگ» با استقبال زیادی رو به رو شد.

در کانال رسمی آکادمی در یوتیوب، اجرای «گاسلینگ» با بیش از ۱.۳ میلیون بازدید تا به امروز پربیننده‌ترین ویدیوی شب اسکار ۲۰۲۴ است و نطق «رابرت داونی جونیور» پس از دریافت جایزه هم  ۱.۲ میلیون بازدید داشته است.

اوایل سال جدید میلادی، مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۴ با ۱۰ میلیون بیننده برگزار شد که ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. مراسم گرمی که هفته‌ها بعد از آن برگزار شد نیز شاهد افزایش ۳۴ درصدی بینندگان بود.

37 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :