مجوز
تبلیغات
کد خبر : 1848 تاریخ انتشار : 11 فوریه 2024

پایگاه خبری آریاسینما: این منتقد سینما گفت: فیلم «مجنون» من را یاد سینمای مرحوم رسول ملاقلی‌پور کارگردان و فیلمساز سینما می‌اندازد و به اعتقاد من «مجنون» نزدیک به سینمای مرحوم ملاقلی‌پور است.

به گزارش آریاسینما، محمدجواد استادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نقد فیلم «مجنون» اظهار کرد: یکی از فیلم‌هایی که در تهران هم مورد توجه قرار گرفت و مردم به آن علاقه‌مند بودند، فیلم «مجنون» بود. یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره فیلم فجر امسال این بود که بخش زیادی از آثار را فیلمسازان فیلم اولی تولید کرده بودند که فیلم «مجنون» نیز از این ویژگی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: اینکه فیلمسازان فیلم اولی چنین آثاری را تولید می‌کنند، نویدی برای سینمای ایران است که شاهد نسل تازه‌ای از فیلمسازان خواهیم بود که ظهور پیدا می‌کنند و با هدایت و سیاست‌گذاری درست می‌توانند ویژگی‌های خوبی داشته باشند.

این منتقد سینما افزود: نکته مهمی که فیلم «مجنون» داشت این بود که نشان می‌داد همچنان ظرفیت دفاع مقدس، ظرفیت ویژه‌ای است؛ زیرا می‌توانیم موضوعات و مفاهیم دفاع مقدس را پیگیری و دنبال کنیم.

استادی خاطرنشان کرد: فیلم «مجنون» من را یاد سینمای مرحوم رسول ملاقلی‌پور کارگردان و فیلمساز سینما می‌اندازد و به اعتقاد من «مجنون» نزدیک به سینمای مرحوم ملاقلی‌پور است و به خوبی توانسته آن روایت مورد نظر خود را برای مخاطبان بیان کند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگ سینمای ایران، مسئله روایت است که این مسئله در فیلم «مجنون» کمتر دیده می‌شد. همچنین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته بودند بسیار واقعی نقش‌آفرینی کردند و به طور کلی قهرمان غیر واقعی در فیلم مشاهده نمی‌کردیم.

استادی خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که در برخی از آثار سینمایی ایران برای خلق و بازی‌سازی اسطوره‌ها مشاهده می‌کنیم در این فیلم وجود نداشت و قهرمان برخلاف برخی فیلم‌ها که قهرمانان ما را به صورت غیر واقعی نمایش می‌دهند، به خوبی به نمایش گذاشته بود.

وی ادامه داد: بنابراین فیلم «مجنون» روایت کلاسیک و مرسومی است که برای مخاطب جذاب است و می‌توان آن را مورد توجه قرار داد.

35 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :