مجوز
تبلیغات
کد خبر : 1782 تاریخ انتشار : 23 ژانویه 2024

پایگاه خبری آریاسینما: دادستانی پاریس اعلام کرد که شکایت تجاوز جنسی مطرح شده علیه «ژرار دوپاردیو» بازیگر شناخته شده فرانسوی به دلیل گذشتن از محدودیت‌های قانونی, رد شده است.

به گزارش آریاسینما و به نقل از ایسنا، این شکایت سال گذشته از سوی «هلن داراس» بازیگر فرانسوی مطرح شده بود اما مربوط به فیلمبرداری فیلم «دیسکو» در سال ۲۰۰۷ بود اما به دلیل قانون مروز زمان از سوی دادستانی پاریس رد شد.

قانون مرور زمان عبارت است از ،گذشتن مدتی که به موجب قانون پس از انقضای آن مدت، دعوی شنیده نمی‌شود و دیگر نمی‌توان بابت آن شکایتی کرد.

این بازیگر ۷۵ ساله فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ متهم شد و یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه «مدیا پارت» در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر، هلن داراس، هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

پخش یک مستند در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از تلویزیون فرانسه که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد، شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

در نامه‌ای سرگشاده که ماه گذشته در روزنامه فرانسوی با گرایش محافظه کار فیگارو منتشر شد، ۵۶ ستاره سینمای فرانسه از جمله «کارلا برونی» و «شارلوت رمپلینگ» از دوپاردیو در برابر اتهامات ، دفاع کردند.

اتهامات مکرر خشونت جنسی علیه دوپاردیو به خط مقدم جنگ فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و گروه‌های فمینیستی را در برابر مدافعان این بازیگر از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داده است.

رئیس‌جمهور فرانسه ماه گذشته دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است.

26 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :