مجوز
تبلیغات
کد خبر : 1629 تاریخ انتشار : 2 دسامبر 2023

پایگاه خبری آریاسینما: پخش‌کننده فیلم «عامه پسند» با اشاره به فروش دور از انتظار این فیلم آن هم بدون تبلیغات مرسوم گفت: اگر آستانه تحمل مدیران کمی بیشتر شود با درام‌های اجتماعی می‌توان رقابت خوبی با فیلم‌های کمدی در سینما ایجاد کرد.

به گزارش آریاسینما، سعید خانی در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: فیلم «عامه پسند» پس از حدود سه هفته اکران بیش از چهار میلیارد تومان فروش کرده و این در روزهایی که فیلم‌های کمدی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند، برای من به عنوان پخش‌کننده یک فیلم اجتماعی قابل توجه و فراتر از انتظار بود. فروش این فیلم نشان می‌دهد اگر فیلم‌های درام اجتماعی داشته باشیم که حرف جامعه را بزند همچنان به این ژانر می‌توان امیدوار بود.

او افزود: با توجه به اینکه در تبلیغات برای استفاده از تصویر دو بازیگر (باران کوثری و فاطمه معتمدآریا) ممنوعیت داشتیم، اجرای یک شیوه نو در تبلیغ باعث گرفتن بازخوردهای خوب شد.

خانی که در تولید و پخش فیلم‌های کمدی و اجتماعی تجربه داشته درباره تغییر شرایط ساخت فیلم‌های اجتماعی نسبت به مدت زمانی که «عامه پسند» ساخته شده است (سال ۱۳۹۸) گفت: اساساً اگر قرار است سینمای ایران کیفیتی داشته باشد به طور طبیعی نیاز است که از همه ژانرها در آن فیلم ساخته شود از جمله ملودرام که نیاز سینمای ایران است. اگر شرایط به گونه‌ای شود که آستانه تحمل مدیران بالاتر رود و اجازه دهند فیلم‌هایی ساخته شوند که علاوه بر خوش‌ساختی، به مسائل روز و اجتماعی هم بپردازند آن وقت می‌توان شاهد رقابت خوب فیلم‌های اجتماعی و کمدی بود. سال گذشته شاهد بودیم که فیلم «ملاقات خصوصی» فروش خوبی داشت و مردم از آن استقبال کردند.

وی درباره برخی نگرانی‌های سینماگران نسبت به روند تولیدفیلم‌های کمدی نیز گفت: امسال برخی فیلم‌های کمدی فروش خوبی داشتند و فروش کلی سینما هم احتمالا به هزار میلیارد تومان می‌رسد و این نشان می‌دهد که حال سینما از نظر فروش خوب است منتها دست‌اندرکاران سینما نگرانی‌هایی را برای آینده دارند چون به هر حال سال آینده نیز ۱۲ تا ۱۳ فیلم کمدی خوب دیگر برای اکران داریم که می‌توانند فروش خوبی را برای سینما رقم بزنند اما این نگرانی‌ هم ایجاد می‌شود که بالاخره یک جا، مردم از کمدی به تنهایی لذت نبرند و بخواهند فیلم‌هایی را از ژانرهای دیگر ببینند.

خانی که در تلاش است تا با فراهم بودن شرایط فیلم «لیپار» را راهی اکران کند، اضافه کرد:‌ در این ماجرا یک نگرانی دیگر این است که پیدا کردن سرمایه‌گذار در ژانرهای غیرکمدی به دغدغه‌ای جدی تبدیل شده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی ترجیح می‌دهد فیلم کمدی بسازد. با این حال امیدوارم شرایطی فراهم شود که بجز فیلم‌های کمدی و دولتی -که غالباً در حوزه دفاع مقدس هستند- ژانرهای دیگری هم مجوز بگیرند.

49 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :