مجوز
تبلیغات
کد خبر : 1557 تاریخ انتشار : 8 نوامبر 2023

پایگاه خبری آریاسینما: نمایش «گالیله» که یکی از اجراهای راه‌یافته به بخش صحنه‌ای به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان است، داستانی درباره گالیله، دانشمند قرن ۱۶ را روایت می‌کند.

به گزارش آریاسینما، محمدرضا بزرگ‌زاد، درباره این نمایش به ایسنا گفت: داستان این نمایش درباره گالیله، دانشمند قرن ۱۶ است که برخلاف تصور کلیسا کشف می‌کند که زمین به دور خورشید چرخیده و در تکاپو برای آگاهی همگان از این کشف است.

نویسنده و کارگردان نمایش «گالیله» در خصوص انتخاب بازیگر در این نمایش، بیان کرد: بازیگران این نمایش بر اساس قابلیت‌های فنی برای ایفای نقش‌های این نمایش و با توجه به تجربه، کارآمدی و البته تطابق ظاهری و فنی با نقش‌ها، انتخاب شدند.

او با بیان اینکه «گالیله» یک نمایش اجتماعی است، افزود: این نمایش روایت یک زندگینامه است که همه اقشار جامعه در رده سنی بزرگ‌سال می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

 

بزرگ زاد اظهار کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای تئاتر اصفهان انجام می‌دهیم؛ اگرچه جشن تئاتر برای همه اهالی تئاتر و مردم اصفهان است اما آن چیزی که اهمیت دارد، اجرای عموم تئاترها و روشن بودن چراغ آن‌ها در طول سال بوده و ما نیز به امید کمک به اجرای های طول سال با داشتن یک جشنواره پررونق و روشن ماندن چراغ تئاتر، تصمیم به شرکت در این جشنواره گرفتیم.

او با اشاره به اینکه نوشتن این نمایش حدوداً یک سال و تمرین برای اجرای آن نیز چهار ماه به طول انجامید، خاطرنشان کرد: گروه ما با در اختیار داشتن بازیگران حرفه‌ای و کاربلد و متن و اجرایی که با وسواس و زحمت بسیار شکل گرفته ، از امتیاز ویژه‌ای برای راهیابی به جشنواره منطقه‌ای فجر برخوردار است اما به هرحال باید همه اجراها مورد ارزیابی و داوری قرار بگیرند.

نویسنده و کارگردان نمایش «گالیله» ادامه داد: هدف از اجرای این نمایش در درجه اول انجام وظیفه در خصوص علاقه‌مندان هنر تئاتر، فراهم کردن اثر هنری قابل قبول برای اوقات فراغت شهروندان محترم و عزیز اصفهان و هم چنین نوعی خرافه ستیزی و آن چیزی است که گاهی ممکن است در تضاد با علم و منطق قرار گیرد.

 

بزرگ زاد اضافه کرد: نمایش «گالیله» دارای مضمونی خرافه ستیز و دعوت به اندیشیدن از طریق علم و منطق و مضمونی است که در هر زمانه و دوره‌ای میتواند به عنوان مسئله یک جامعه مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم تلاش ما با ظرفیت و اندازه خود برای مخاطبان گرامی تئاتر مفید واقع شده باشد.

او اضافه کرد: در نمایش «گالیله» حسن جویره، جهانگیر نکویی، محمدرضا بزرگ زاد، احمدرضا سلیمانی، محمد رادمهر، مسعود یزدان بخش، ساحل روانفر، آرمان بکا، سپهرام سلیمانی، فرهاد شمس، پارسا فدوی و جواد مدنی به ایفای نقش پرداخته‌اند، همچنین نگین هنرجو، مهدی حق شناس و زهرا حسومیان به‌عنوان دستیاران کارگردان، محمدرضا بزرگ زاد به‌عنوان طراح صحنه، شفق کاظمی به‌عنوان طراح لباس حضور دارند.

این کارگردان اضافه کرد: در این نمایش همچنین علیرضا عسگری فر به‌عنوان طراح پوستر، باربد حسینی به‌عنوان مدیر صحنه و علی مجاهدی به‌عنوان عکاس فعالیت می‌کنند.

نمایش «گالیله» در سی و پنجمین جشنواره استانی تئاتر اصفهان، پنجشنبه (۱۸ آبان‌ماه) در تالار هنر اصفهان واقع در میدان لاله به روی صحنه خواهد رفت.

64 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :