مجوز
تبلیغات
کد خبر : 1502 تاریخ انتشار : 24 اکتبر 2023

پایگاه خبری آریاسینما: مجید توکلی در اولین نمایش فیلم جدیدش «عزیز» در چهل‌وهفتمین جشنواره فیلم سائوپائولو، این فیلم را به زنده‌یاد داریوش مهرجویی تقدیم کرد.

به گزارش آریاسینما و به نقل از ایسنا، مجید توکلی کارگردان فیلم سینمایی «عزیز» در اولین نمایش فیلم «عزیز» در چهل‌وهفتمین جشنواره فیلم سائوپائولو که با استقبال مردم و منتقدین همراه شد، این فیلم را به «داریوش مهرجویی» تقدیم کرد.

توکلی پیش از نمایش فیلم با اشاره به حال تلخ این روزهای سینمای ایران گفت: من اگر امشب سیاه ‌پوشیدم، برای این است که سینمای ایران بابت از دست دادن داریوش مهرجویی، بزرگ‌ترین فیلمسازش عزادار است. می‌خواهم اولین نمایش فیلم «عزیز» را تقدیم کنم به داریوش مهرجویی بزرگ، چون من سینما را با فیلم‌های این سینماگر یاد گرفتم و تا سال‌ها بعید می‌دانم که فیلمساز بزرگی مثل داریوش مهرجویی را در سینما ببینیم.

توکلی ادامه داد: سینمای متفکر ایران مدیون تفکر و اندیشه داریوش مهرجویی است. این عزا و این غم به این زودی‌ها سرد نمی‌شود و ما همچنان در بهت و ناباوری چگونگی رفتن استاد مهرجویی هستیم.

جشنواره فیلم سائوپائولو معتبرترین رویداد سینمایی آمریکای جنوبی است که هرساله در سائوپائولوی برزیل برگزار می‌شود و در این دوره میزبان فیلم «عزیز» است.

«عزیز» به قلم جمیله دارالشفایی نگارش شده و سیدعلی احمدی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

چهل و هفتمین جشنواره فیلم سائوپائولو از ۲۷ مهر تا ۱۰ آبان برابر با ۱۹ اکتبر تا ۱ نوامبر برگزار می‌شود و عرضه و پخش بین‌المللی فیلم «عزیز» به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

آزاده صمدی، روزبه حصاری، بهمن صادق‌حسنی، رضا عباسی، شیرین محسنی، عقیق بلوری و فاطمه محمدی(در نقش عزیز) بازیگران این فیلم هستند.

همچنین کیوان مقدم مدیر هنری، محسن حسینی مدیر فیلمبرداری، علیرضا علویان طراحی و ترکیب صدا، آریا عظیمی‌نژاد موسیقی، عباس عباسی طراح گریم، میثم مولایی تدوین، کامران کیان‌ارثی مدیر صدابرداری، بابک صالح طراح صحنه، هدا میرزایی طراح لباس، مسعود سلیمانی دستیار تهیه‌کننده، جواد رمضانی مدیر تولید، محمدرضا جعفری جانشین تولید، محمد امین مدیر تدارکات، سینا بیگی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، کوروش جوان عکاس، مریم قربانی‌نیا مشاور رسانه‌ای و مجید توکلی مجری طرح این پروژه هستند.

57 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :