مجوز
تبلیغات
کد خبر : 1489 تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2023

پایگاه خبری آریاسینما: سخنگوی فراجا از تحویل تمامی مدارک و مستندات مربوط به قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر به دستگاه قضایی خبر داد و اعلام کرد که از پنجشنبه‌ هفته گذشته با تصمیم وزارت کشور مقرر شد تا هرگونه اطلاع‌رسانی در خصوص این پرونده از سوی دستگاه قضایی منتشر شود.

به گزارش آریاسینما و به نقل از ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر گفت: آنچه که پلیس در این پرونده انجام داد، اجرای عملیات برای شناسایی و دستگیری قاتلان بود که این موضوع از همان دقایق اولیه اطلاع از وقوع قتل در دستورکار ماموران پلیس قرارگرفت.

وی با بیان اینکه مجموعه پلیس با استفاده از تجهیزات فنی و تجربیات و دانش کارآگاهان زبده در کمتر از ۷۲ ساعت قاتلان را شناسایی و دستگیر کردند، گفت: پس از آن در اسرع وقت صحنه جرم با حضور متهمان بازسازی شد.

سخنگوی فراجا درباره چرایی جلوگیری از حضور خبرنگاران در محل بازسازی صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش نیز گفت: حضور خبرنگاران در صحنه بازسازی جرم با صدور مجوز مقام قضایی قابل انجام است و این موضوع ارتباطی به فراجا نداشت.

منتظرالمهدی همچنین از تحویل تمامی مدارک و مستندات متهمان این پرونده به دستگاه قضایی خبر داد و گفت:‌ بنابر اعلام وزارت کشور مقرر شد تا هرگونه اطلاع رسانی از زمان تحویل متهمان به دستگاه قضایی یعنی پنجشنبه هفته گذشته، از طریق قوه قضاییه انجام شود.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، در ساعات پایانی شنبه، ۲۲ مهرماه در خانه خود در شهرک زیبادشت کرج به قتل رسیدند. حدود چهار روز بعد و در روز پنجشنبه۲۷ مرداد ماه اعلام شد که عاملان قتل این کارگردان مطرح سینما و همسرش دستگیر شده‌اند. همان روز نیز بازسازی صحنه جرم در محل این شهرک برگزار اما از حضور خبرنگاران در محل جلوگیری شد.

مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ بود و با ساخت آثاری مانند «گاو»،«آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «هامون»،«بانو»، «لیلا»، «سارا»، «پری»، «درخت گلابی»، «اجاره نشین‌ها»، «مهمان مامان»، «نارنجی‌پوش»، «سنتوری»، «آسمان محبوب»، «اشباح» و «لامینور» از جمله کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران به شمار می‌آمد. مهرجویی تاکنون ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی را به سبب ساخت آثارش به دست آورده و بسیاری او را مروج «موج نو» در سینمای ایران می‌دانند.

وحیده محمدی‌فر نیز متولد سال ۱۳۴۷ و دانش آموخته روانشناسی بود که در عرصه فیلمنامه‌نویسی، بازیگری، طراحی لباس و … فعالیت داشت.

درپی قتل این کارگردان مطرح کشورمان و همسرش، علاوه بر شمار زیادی از چهره‌ها و مسئولان فرهنگی و هنری، بازیگران و سینماگران کشورمان، مقامات سیاسی نیز ابراز تاسف و ناراحتی خود را بیان کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شده بودند.

برپایی شب هفت مهرجویی‌ها در ساختمان شماره دو خانه سینما

کانون کارگردانان سینمای ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هفتمین شب قتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی‌فر، را با روشن‌کردن شمع و برپایی سکوت در خانه سینمای خیابان وصال برگزار می‌کند. این برنامه شنبه ۲۹ مهرماه ساعت ۱۸ در ساختمان شماره دو خانه سینما در خیابان وصال شیرازی برگزار می‌شود.

60 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :