مجوز
تبلیغات
کد خبر : 1260 تاریخ انتشار : 8 آگوست 2023

پایگاه خبری آریاسینما: از فردا ۶ فیلم جدید راهی اکران می‌شوند و گیشه سینماها که در این چند ماه بیشتر با کمدی‌ها رونق گرفته بود، آثار تازه‌ای را از کارگردان‌هایی مثل کمال تبریزی و طیف متنوعی از بازیگران میزبانی می‌کند.

به گزارش آریاسینما و به نقل از ایسنا، از فردا ۱۸ مردادماه دور جدیدی از اکران فیلم‌ها در سینما آغاز می‌شود و تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازانی همچون کمال تبریزی و نوید محمودی روی پرده می‌آید.

در بین این فیلم‌ها دو اثر از سینمای کودک و نوجوان راهی اکران می‌شوند تا شاید جای خالی فیلم‌های مناسب برای بچه‌ها در روزهای تابستان کمی پر شود.

یکی از این فیلم‌ها «نارگیل ۲» به کارگردانی داود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان است.

این فیلم در ادامه «نارگیل» ساخته شده که سال ۱۳۹۹ در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد. عامریان این روزها فیلم پرفروش سینمای ایران یعنی «فسیل» را هم روی پرده دارد.

بیژن بنفشه‌خواه، علیرضا استادی، سحر قریشی، شقایق دهقان، نصرالله رادش و غلامحسین لطفی بازیگران این فیلم هستند. برخی بازیگران این فیلم سال‌هاست که در سینما حضور نداشتند از جمله رادش که آخرین بار بیش از یک دهه قبل در فیلم «خنده در باران» داریوش فرهنگ بازی کرده بود. آخرین فیلم‌های غلامحسین لطفی هم «نارگیل» در سال ۱۳۹۸ و قبل از آن نیز «خفه‌گی» فریدون جیرانی بودند.

دیگر فیلم جدید سینماها «دست انداز» آخرین ساخته کمال تبریزی است که به تهیه‌کنندگی محمد آفریده در سال ۱۳۹۸ کلید خورد.

این فیلم به عنوان اثری متفاوت در کارنامه تبریزی معرفی شده و یک کمدی فانتزی است که رضا کیانیان، حبیب رضایی، هدی زین‌العابدین، رویا نونهالی و همایون ارشادی در آن بازی کرده‌اند و امید نعمتی (خواننده) نیز برای اولین بار به عنوان بازیگر یک فیلم سینمایی در این فیلم جلوی دوربین رفته است.

«بی‌مادر» به کارگردانی مرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و علی اوجی دیگر فیلم جدید سینماست که با شعار «بی‌گناهی کم گناهی نیست» از فردا اکران خواهد شد.

در این فیلم بازیگرانی همچون امیر آقایی، پردیس پورعابدینی، پژمان جمشیدی و میترا حجار بازی کرده‌اند و داستان زندگی آرام یک زوجی را روایت می‌کند که با اتفاق‌هایی وارد دوراهی و مخاطرات اخلاقی می‌شوند.»

فیلم دیگری که از چهارشنبه اکران می‌شود، «آخرین تولد» به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی است که دو سال قبل با نام «سقوط کابل» پروانه ساخت گرفته بود.

الناز شاکردوست، پدرام شریفی، شیدا خلیق، آرمین رحیمیان، سوگل خلیق، نیلوفر کوخانی و رضا بهبودی بازیگران این فیلم هستند و روایتی است از عشق ثریا و فهیم؛ عشقی که سایه‌ی جنگ بر سرش آوار شده است.

فیلم‌ «ستون ۱۴» ساخته امیرحسین همتی و به تهیه‌کنندگی علیرضا قاسم‌خان هم دیگر فیلم جدید سینماست که رده سنی بالای ۱۵ سال برای آن در نظر گرفته شده است.

میترا حجار و روزبه حصاری از جمله بازیگران این فیلم هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: ساناز و یاشار وقتی می‌ترسند، بازی می‌کنند. این‌بار با زندگی جلال …

فیلم دومی که برای کودکان و نوجوانان از فردا روی پرده سینماها می‌آید، «در میان صخره‌ها» است که به نویسندگی و کارگردانی مختار عبداللهی و تهیه‌کنندگی محمد احمدی ساخته شده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: ابراهیم و ایلما خواهر و برادری چوپان هستند که در نبود پدر و مادر خود، گوسفندان را برای چرا به دشت می‌برند، ولی در این میان مشکلاتی رخ می دهد که باید با آنها مواجه شوند.

اسماعیل مرادی، مریم آل‌احمد، حمیدرضا غیبی و آندیا یحیی‌پور بازیگران اصلی این فیلم هستند که در آخرین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان جایزه ویژه داوران و پروانه زرین بهترین بازیگر کودک را دریافت کرد.

35 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :