مجوز
تبلیغات
کد خبر : 1064 تاریخ انتشار : 17 می 2023

پایگاه خبری آریاسینما: مستند «اتاق ۹۹۹» که شامل مجموعه‌ای از مصاحبه‌های با مهم‌ترین سینماگران معاصر از جمله اصغر فرهادی است، در جشنواره کن رونمایی می‌شود.

به گزارش آریاسینما و به نقل از ایسنا، در سال ۱۹۸۲، «ویم وندرس» کارگردان آلمانی از ۱۶ کارگردان همکار خود خواست تا در مورد آینده سینما صحبت کنند و در نتیجه فیلم «اتاق ۶۶۶» ساخته شد و اکنون، ۴۰ سال بعد، در کن یک کارگردان به نام «لوبنا پلیوست» از نسل جدیدی از فیلمسازان همین سوال را می پرسد: “آیا سینما، زبانی در شُرف گم شدن و هنری در شُرف مرگ است؟

۳۰ کارگردان مطرحی که در جشنواره کن در سال ۲۰۲۲ حضور داشتند، در اتاقی از هتل تنها می مانند و نظرات خود را درباره وضعیت کنونی هنر سینما و فیلمسازی که با ابزارهای بیانی و مصرفی جدید نمایش داده می شود، بیان می کنند. نتیجه یک گفتگوی گیرا، هوشمندانه، متناقض، سرگرم کننده و قابل تامل در مورد تغییرات اخیر تکنولوژیک و جامعه شناختی است که سینمای امروز را تحت تاثیر قرار داده است.

این مستند در بخش «مستندهایی درباره سینما» در قالب بخش کلاسیک جشنواره کن به روی پرده می‌رود.

«ویم وندرس»، «آدری دیوان»، «یواخیم تری‌یر»، «دیوید کراننبرگ»، «شانون مورفی»، «جیمز گری»، «آرنو دپلشن»، «لین رمزی»، «اصغر فرهادی»، «نداو لاپید»، «کلر دنی»، «دیوی چو»، «باز لورمن»، «آلیس وینکینگ بایا»، «اولیویه آسایاس» «پائولو سورنتینو»، «آگنس ژائوی»، «کریل سربرنیکوف»، «کریستین مونجیو»، «کلبر مندونسا فیلهو»، «آلبرت سرا»، «مونیا چاکری»، «نینجا تایبرگ»، «پیترو مارچلو»، «ربکا زلوتوفسکی»، «علی چری»، «روبن اوستلوند»، «کلمنت کوگیتوره» و «آلیس رورواکر»؛ ۳۰ کارگردانی هستند که در این مستند ۱۱۵ دقیقه‌ای مقابل دوربین رفته‌اند.

اصغر فرهادی در سال ۲۰۲۲ یکی از اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن بود و سال پیش از آن نیز با فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ هیات داوران کن شد.

41 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :