- پایگاه خبری آریا سینما - https://ariacinema.ir -

آخرین وضعیت شکایت از اصغر فرهادی/ فرهادی متهم به سرقت هنری!

آخرین وضعیت شکایت از اص

مسیح زاده با بیان اینکه قرار منع تعقیب به نفع بنده صادر شده، گفت: قرار جلب به دادرسی علیه «اصغر فرهادی» در پرونده سرقت هنری صادر شده است.

«آزاده مسیح زاده» در گفتگو با خبرنگار گذار نیوز گفت: پس از چند ماه رسیدگی دقیق به شکایتشان از آقای اصغر فرهادی مبنی بر سرقت هنری (تجاوزبه حقوق مادی و معنوی) در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران؛ بازپرس محترم پرونده مستندات و دلایل ارایه شده مبنی بر وقوع جرم و ارتکاب آن توسط آقای فرهادی را کافی تشخیص داده و اقدام به صدور قرار نهایی جلب به دادرسی علیه آقای فرهادی نموده اند.

مسیح زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار گذارنیوز مبنی بر این که چه مستندات و دلایلی مبنای صدور این قرار بوده، بدون ورود به جزییات اعلام نمود: ده ها ساعت فیلم، صدای ضبط شده، شهات شهود و مطلعین، ده ها صفحه استدلال مبنی بر تناقضات اظهارات آقای فرهادی، وکیل و شهود ایشان با هم و با فیلم‌ها و صداها و نیز تغییر اظهارات هر کدام از افراد نامبرده با اظهارات قبلی شان در جریان دادرسی، و در نهایت بازبینی هر دو فیلم توسط بازپرس محترم و علم و تشخیص ایشان از جمله مستندات و دلایلی بوده اند که مبنای صدور قرار دادسرا بوده است.

وی افزود: متن قرار صادره که در تاریخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۰ توسط بازپرس محترم تنظیم گردیده و پس از تایید سرپرست دادسرا به طرفین در تاریخ ۱۴/۰۱/۱۴۰۱ ابلاغ گردیده، هیجده صفحه بوده است.

مسیح زاده در خصوص نتیجه دو مورد شکایتی که آقای فرهادی علیه او طرح کرده بود اعلام کرد: آقای فرهادی یک بار علیه من در تاریخ ۱۵/۰۸/۱۴۰۰ شکایت افترا و نشر اکاذیب طرح کردند و یک بار هم به دلیل اظهار من مبنی بر این که دستخطی که از من گرفته اند تحت فشار روانی و بدون رضایتم بوده، در تاریخ  ۲۹/۱۰/۱۴۰۰ علیه من شکایت افترا و نشر اکاذیب طرح کردند. دادسرا در ضمن همین قرار مذکور، مستندات و دلایل آقای فرهادی را مبنی بر ارتکاب نشر اکاذیب و افترا توسط من در هر دو پرونده ناکافی تشخیص داده است و به نفع من قرار منع تعقیب صادر نموده است.

وی اظهارداشت: تا امروز رسیدگی به این پرونده منجر به شکل‌گیری گفتگویی در جامعه شده است و نتیجه این گفتگو آشنایی بسیاری از هنرمندان و مولفان در داخل و خارج کشور با حقوق اولیه ‌شان بوده و از این بابت بسیار خوشحالم.

مسیح زاده تاکید کرد: در ابتدا که این مسیر را شروع کردم تقریبا هیچ کس نمی دانست که در ایران قانونی به اسم حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمدان داریم، در حالی که بیش از پنجاه سال است که این قانون و قوانین مشابه در ایران تصویب شده و اجرا می شود.

همچنین مشاور حقوقی مسیح زاده، که خواست نامش فاش نشود، افزود: البته صدور قرار منع تعقیب به نفع مسیح زاده در شکایت اول نشر اکاذیب و افترا علاوه بر تشخیص ناکافی بودن مستندات آقای فرهادی در این شکایت دلیل دیگری نیز دارد و آن معنی ضمنی قرار جلب به دادرسی علیه آقای فرهادی در پرونده ی سرقت هنری (تجاوز به حقوق مادی و معنوی) است.

وی ادامه داد:وقتی بازپرس محترم تشخیص می‌دهند که دلایل مبنی بر وقوع جرم سرقت هنری و ارتکاب آن توسط متهم کافی است، منطقا خانم مسیح زاده اقدام به بازنشر خبر کذب و افترا ننموده اند، پرونده جهت رسیدگی ماهوی و تعیین مجازات از دادسرا به دادگاه خواهد رفت. قرارهای صادر شده؛ برای خانم مسیح زاده حقوقی را به وجود خواهد آورد که در فرصت مقتضی از آن‌ها استفاده خواهد کرد.