- پایگاه خبری آریا سینما - https://ariacinema.ir -

«گالیله»؛ روایتی از یک کشف

پایگاه خبری آریاسینما: نمایش «گالیله» که یکی از اجراهای راه‌یافته به بخش صحنه‌ای به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان است، داستانی درباره گالیله، دانشمند قرن ۱۶ را روایت می‌کند.

به گزارش آریاسینما، محمدرضا بزرگ‌زاد، درباره این نمایش به ایسنا گفت: داستان این نمایش درباره گالیله، دانشمند قرن ۱۶ است که برخلاف تصور کلیسا کشف می‌کند که زمین به دور خورشید چرخیده و در تکاپو برای آگاهی همگان از این کشف است.

نویسنده و کارگردان نمایش «گالیله» در خصوص انتخاب بازیگر در این نمایش، بیان کرد: بازیگران این نمایش بر اساس قابلیت‌های فنی برای ایفای نقش‌های این نمایش و با توجه به تجربه، کارآمدی و البته تطابق ظاهری و فنی با نقش‌ها، انتخاب شدند.

او با بیان اینکه «گالیله» یک نمایش اجتماعی است، افزود: این نمایش روایت یک زندگینامه است که همه اقشار جامعه در رده سنی بزرگ‌سال می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

 

بزرگ زاد اظهار کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای تئاتر اصفهان انجام می‌دهیم؛ اگرچه جشن تئاتر برای همه اهالی تئاتر و مردم اصفهان است اما آن چیزی که اهمیت دارد، اجرای عموم تئاترها و روشن بودن چراغ آن‌ها در طول سال بوده و ما نیز به امید کمک به اجرای های طول سال با داشتن یک جشنواره پررونق و روشن ماندن چراغ تئاتر، تصمیم به شرکت در این جشنواره گرفتیم.

او با اشاره به اینکه نوشتن این نمایش حدوداً یک سال و تمرین برای اجرای آن نیز چهار ماه به طول انجامید، خاطرنشان کرد: گروه ما با در اختیار داشتن بازیگران حرفه‌ای و کاربلد و متن و اجرایی که با وسواس و زحمت بسیار شکل گرفته ، از امتیاز ویژه‌ای برای راهیابی به جشنواره منطقه‌ای فجر برخوردار است اما به هرحال باید همه اجراها مورد ارزیابی و داوری قرار بگیرند.

نویسنده و کارگردان نمایش «گالیله» ادامه داد: هدف از اجرای این نمایش در درجه اول انجام وظیفه در خصوص علاقه‌مندان هنر تئاتر، فراهم کردن اثر هنری قابل قبول برای اوقات فراغت شهروندان محترم و عزیز اصفهان و هم چنین نوعی خرافه ستیزی و آن چیزی است که گاهی ممکن است در تضاد با علم و منطق قرار گیرد.

 

بزرگ زاد اضافه کرد: نمایش «گالیله» دارای مضمونی خرافه ستیز و دعوت به اندیشیدن از طریق علم و منطق و مضمونی است که در هر زمانه و دوره‌ای میتواند به عنوان مسئله یک جامعه مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم تلاش ما با ظرفیت و اندازه خود برای مخاطبان گرامی تئاتر مفید واقع شده باشد.

او اضافه کرد: در نمایش «گالیله» حسن جویره، جهانگیر نکویی، محمدرضا بزرگ زاد، احمدرضا سلیمانی، محمد رادمهر، مسعود یزدان بخش، ساحل روانفر، آرمان بکا، سپهرام سلیمانی، فرهاد شمس، پارسا فدوی و جواد مدنی به ایفای نقش پرداخته‌اند، همچنین نگین هنرجو، مهدی حق شناس و زهرا حسومیان به‌عنوان دستیاران کارگردان، محمدرضا بزرگ زاد به‌عنوان طراح صحنه، شفق کاظمی به‌عنوان طراح لباس حضور دارند.

این کارگردان اضافه کرد: در این نمایش همچنین علیرضا عسگری فر به‌عنوان طراح پوستر، باربد حسینی به‌عنوان مدیر صحنه و علی مجاهدی به‌عنوان عکاس فعالیت می‌کنند.

نمایش «گالیله» در سی و پنجمین جشنواره استانی تئاتر اصفهان، پنجشنبه (۱۸ آبان‌ماه) در تالار هنر اصفهان واقع در میدان لاله به روی صحنه خواهد رفت.